W ARiMR obsługa już w pełnym zakresie
- Strona Główna
- /
- Aktualności
- /
- W ARiMR obsługa już...
Od poniedziałku, 25 maja, w biurach powiatowych i oddziałach regionalnych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa można już załatwiać wszystkie sprawy osobiście. W województwie śląskim oraz w powiatach, gdzie zagrożenie epidemiczne jest podwyższone, sytuacja monitorowana jest na bieżąco.
Przypomnijmy, że 18 maja ARiMR wznowiła częściowo obsługę interesantów w swoich placówkach. Rolnicy mogli załatwić w biurach powiatowych sprawy paszportowe i zgłoszenia zwierzęce, a w oddziałach regionalnych formalności związane z wnioskami inwestycyjnymi czy dotyczące działań premiowych.
Od 25 maja jednostki terenowe ARiMR obsługują rolników już w pełnym zakresie. – Otwieramy wszystkie biura powiatowe i oddziały regionalne, ale jednocześnie na bieżąco monitorujemy sytuację, szczególnie w województwie śląskim i tych powiatach, w których zagrożenie epidemiczne jest podwyższone. W zależności od rozwoju okoliczności będziemy podejmować dalsze decyzje – zakomunikował Tomasz Nowakowski, prezes ARiMR.
Osobiste załatwianie spraw możliwe jest oczywiście z zachowaniem obowiązujących zasad bezpieczeństwa. – Chcemy, aby obsługa klientów odbywała się z poszanowaniem bezpieczeństwa, zarówno rolników, jak i naszych pracowników. Każda jednostka będzie sprawdzana pod kątem bezpieczeństwa na bieżąco – zapowiedział T. Nowakowski.
W biurach powiatowych beneficjenci mają możliwość złożenia wniosku o dopłaty bezpośrednie i obszarowe w formie elektronicznej (aplikacja eWniosekPlus), przy bieżącym wsparciu technicznym pracownika agencji. Login i kod dostępu każdorazowo wysyłany jest SMS-em na numer telefonu wnioskodawcy, podany w formularzu. Dlatego ważne jest, aby przychodząc do biura powiatowego, zabrać ze sobą telefon komórkowy.
Dostępne są też narzędzia pozwalające na złożenie wniosków przez Internet oraz usytuowane przy placówkach terenowych ARiMR wrzutnie na dokumenty.
(ANKA)
Comments are closed