Gazeta Lokalna KROTOSZYN | MILICZ

Gazeta Lokalna KROTOSZYN | MILICZ
PADEWSCY

NSP Krotoszyn – SZKOŁA UCZĄCA SIĘ!

2023-02-24
  1. Strona Główna
  2. /
  3. Aktualności
  4. /
  5. Edukacja
  6. /
  7. NSP Krotoszyn – SZKOŁA...
NSP Krotoszyn – SZKOŁA UCZĄCA SIĘ!
AGRO INTEGRACJA

Pod koniec stycznia tego roku Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Krotoszynie oficjalnie została „Szkołą uczącą się” w ramach Całościowego Rozwoju Szkoły na poziomie podstawowym, czyli tzw. CRS 1.

 

Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Krotoszynie rozpoczęła program CRS 1 dokładnie 1 września 2021 roku. Program kursu trwał do końca grudnia 2022. W styczniu oficjalnie otrzymała dyplom „Szkoły uczącej się”. Celem programu było wdrażanie oceniania kształtującego na lekcjach prowadzonych w szkole lub w formie online. W etapie podstawowym nauczyciele i dyrekcja poznali podstawowe elementy oceniania kształtującego – cele lekcji, kryteria sukcesu i informację zwrotną – oraz wprowadzili je do swojej codziennej praktyki. Kurs składał się z siedmiu modułów. Do każdego były przygotowane oczywiście odpowiednie zadania dla aktywnej kadry.

– Przystępując do szkolenia, mieliśmy jeden cel – wprowadzenie oceny kształtującej w kolejnym etapie edukacyjnym od klasy IV do klasy VIII. Dziś z powodzeniem wprowadziliśmy taką ocenę w klasie VI, która – realizując podstawę programową z przedmiotów obowiązkowych – otrzymuje takie oceny na bieżąco. Ma to swoje ogromne plusy. Uczniowie nie stresują się niepotrzebnie ocenami i poświęcają więcej czasu na doskonalenie swoich umiejętności dzięki informacji zwrotnej, jaką otrzymują na bieżąco. Ocenę cyfrową oczywiście otrzymają, ale tylko jedną na koniec roku – na świadectwie – tłumaczy Marcin Szyndrowski, dyrektor NSP Krotoszyn.

Przez cały kurs nad prawidłowym rozwojem nauczycieli czuwała Małgorzata Ostrowska, asystentka placówki z Centrum Edukacji Obywatelskiej. Po stronie szkoły wsparcie oferowały dwie liderki – Agnieszka Konieczna i Agnieszka Ziembicka. To one wspierały innych nauczycieli, którzy wykazywali chęć wprowadzenia zmiany w uczeniu się uczniów. Podczas warsztatu „Podsumowanie” uczestnicy dokonali retrospekcji i syntezy podejmowanych działań oraz ich efektów. Zauważyli widoczne zmiany w swojej pracy z uczniami i sformułowali końcowe spostrzeżenia oraz opinie na temat efektów wprowadzonych działań. Nauczyciele uwierzyli w siłę oceniania kształtującego; wzrosła świadomość uczenia się i nauczania; wyraźniej zauważona została akceptacja dla błędu, który traktowany jest jako naturalny etap uczenia się.

W czasie warsztatu powstały pomysły realizacji kolejnych wyzwań. Nauczyciele chcieliby utrwalić dotychczas stosowane praktyki, gdyż zauważają siłę informacji zwrotnej. Podkreślili to także z perspektywy rodzica dziecka, które również otrzymuje od nauczyciela informację zwrotną. Nauczyciele chcieliby też organizować pracę z uczniami tak, aby na każdej był czas na refleksję dzieci dotyczącą uczenia się i podsumowanie bieżących osiągnięć na końcu lekcji.

– Zamierzamy kontynuować udział w działaniu „Całościowy rozwój szkoły na poziomie zaawansowanym”. Po rocznym utrwalaniu działań i pracy nad odejściem od ocen w klasach IV i V planujemy przystąpić do CRS2 w roku szkolnym 2024/25 – zapowiada dyrektor placówki.

(NSP)

 

FOT. NSP Krotoszyn

Comments are closed

YouTube

Archiwum
Jarmużek
BGP 2023
Motosdodoła
BHP RABENDA
KOK
TK DACHY
IMPULS ZDUNY
MATYLA
Agencja Reklamowa GL
Dietetyk Kaźmierczak
ZBITY TELEFON
INNOWACYJNE FINANSE
GÓRZNY GROUP
MAYOR INK