Gazeta Lokalna KROTOSZYN | MILICZ

Gazeta Lokalna KROTOSZYN | MILICZ
PADEWSCY

Kampania społeczna „Zacznij myśleć”

2018-08-04
  1. Strona Główna
  2. /
  3. Aktualności
  4. /
  5. Kampania społeczna „Zacznij myśleć”
Kampania społeczna „Zacznij myśleć”
PANCOM

Ruszyła kampania społeczna „Zacznij myśleć”, organizowana przez Fundację Wsparcia Rolnika POLSKA ZIEMIA i Instytut Gospodarki Rolnej. Ma ona na celu uświadomienie społeczeństwu konsekwencji braku uwagi, która jest najczęstszą przyczyną wypadków. W powiecie krotoszyńskim zostały nagrane sceny do spotu kampanii.

 

Coraz częściej żyjemy na tak zwanym „autopilocie”, codzienne czynności wykonujemy automatycznie, odpływając myślami od rzeczywistego czasu i chwili, w jakiej obecnie się znajdujemy. Lekkomyślność, rutyna czy nasza nieuwaga sprawiają, że są sytuacje, odnośnie których bardzo chcielibyśmy cofnąć czas. W letnie miesiące szczególnie często do wypadków dochodzi na wsi.

Nie zdajemy sobie sprawy, że wystarczy chwilę pomyśleć, aby zapobiec tragedii. To nasze opanowanie i sprawne myślenie może ustrzec nas od dramatycznych wydarzeń.

Kampania „Zacznij myśleć” ma na celu odwrócenie schematu „Polak mądry po szkodzie” i uwrażliwienie społeczeństwa na konieczność wykształcenia większego stopnia odpowiedzialności za siebie i swoje najbliższe otoczenie. Tylko efektywna edukacja, oddziałująca na emocje i pobudzająca wyobraźnię, może przyczynić się do ukształtowania większej świadomości związanej z bezpieczeństwem, co przełoży się bezpośrednio na mniejszą liczbę wypadków.

Kampania społeczna ma charakter krótkich spotów, ukazujących konsekwencje „braku myślenia” w różnych obszarach naszego życia. – Nasza ekipa filmowa, aby nagrać spoty do kampanii, wybrała się do województwa wielkopolskiego do wsi Walerianów w powiecie krotoszyńskim. Tam, dzięki uprzejmości właścicieli gospodarstwa, mogliśmy nagrać sceny do spotów. Nie było łatwo, pogoda nie rozpieszczała, warunki do pracy były trudne, ale udało nam się zrealizować nasze plany – oznajmia Elżbieta Górnik, wiceprezes Fundacji Wsparcia Rolnika POLSKA ZIEMIA.

W kampanię nie zostali zaangażowani profesjonalni aktorzy, ale zwykli ludzie, dla których sprawa bezpieczeństwa jest bardzo ważna – mieszkańcy pobliskich wsi, funkcjonariusze pogotowia ratunkowego czy pracownicy fundacji. – Każdy zrobił, co w jego mocy i dał z siebie wszystko, aby jak najwiarygodniej i w poruszający sposób odegrać swoją rolę – zaznacza E. Górnik

Organizatorzy kampanii wierzą, że wzajemne uświadamianie się wpłynie na poprawę bezpieczeństwa Polaków. Pierwszy spot kampanii oraz więcej informacji można znaleźć na stronie: http://zacznijmyslec.com/.

OPRAC. (ANKA)

Comments are closed

YouTube

Archiwum
WYGRAJ PLUSZAKA DLA DZIECIAKA
BGP 2023
KOK
TK DACHY
IMPULS ZDUNY
MATYLA
Agencja Reklamowa GL
Dietetyk Kaźmierczak
ZBITY TELEFON
INNOWACYJNE FINANSE
GÓRZNY GROUP
MAYOR INK
Jarmużek
Motosdodoła
BHP RABENDA