Kampania społeczna „Zacznij myśleć”
- Strona Główna
- /
- Aktualności
- /
- Kampania społeczna „Zacznij myśleć”
Ruszyła kampania społeczna „Zacznij myśleć”, organizowana przez Fundację Wsparcia Rolnika POLSKA ZIEMIA i Instytut Gospodarki Rolnej. Ma ona na celu uświadomienie społeczeństwu konsekwencji braku uwagi, która jest najczęstszą przyczyną wypadków. W powiecie krotoszyńskim zostały nagrane sceny do spotu kampanii.
Coraz częściej żyjemy na tak zwanym „autopilocie”, codzienne czynności wykonujemy automatycznie, odpływając myślami od rzeczywistego czasu i chwili, w jakiej obecnie się znajdujemy. Lekkomyślność, rutyna czy nasza nieuwaga sprawiają, że są sytuacje, odnośnie których bardzo chcielibyśmy cofnąć czas. W letnie miesiące szczególnie często do wypadków dochodzi na wsi.
Nie zdajemy sobie sprawy, że wystarczy chwilę pomyśleć, aby zapobiec tragedii. To nasze opanowanie i sprawne myślenie może ustrzec nas od dramatycznych wydarzeń.
Kampania „Zacznij myśleć” ma na celu odwrócenie schematu „Polak mądry po szkodzie” i uwrażliwienie społeczeństwa na konieczność wykształcenia większego stopnia odpowiedzialności za siebie i swoje najbliższe otoczenie. Tylko efektywna edukacja, oddziałująca na emocje i pobudzająca wyobraźnię, może przyczynić się do ukształtowania większej świadomości związanej z bezpieczeństwem, co przełoży się bezpośrednio na mniejszą liczbę wypadków.
Kampania społeczna ma charakter krótkich spotów, ukazujących konsekwencje „braku myślenia” w różnych obszarach naszego życia. – Nasza ekipa filmowa, aby nagrać spoty do kampanii, wybrała się do województwa wielkopolskiego do wsi Walerianów w powiecie krotoszyńskim. Tam, dzięki uprzejmości właścicieli gospodarstwa, mogliśmy nagrać sceny do spotów. Nie było łatwo, pogoda nie rozpieszczała, warunki do pracy były trudne, ale udało nam się zrealizować nasze plany – oznajmia Elżbieta Górnik, wiceprezes Fundacji Wsparcia Rolnika POLSKA ZIEMIA.
W kampanię nie zostali zaangażowani profesjonalni aktorzy, ale zwykli ludzie, dla których sprawa bezpieczeństwa jest bardzo ważna – mieszkańcy pobliskich wsi, funkcjonariusze pogotowia ratunkowego czy pracownicy fundacji. – Każdy zrobił, co w jego mocy i dał z siebie wszystko, aby jak najwiarygodniej i w poruszający sposób odegrać swoją rolę – zaznacza E. Górnik
Organizatorzy kampanii wierzą, że wzajemne uświadamianie się wpłynie na poprawę bezpieczeństwa Polaków. Pierwszy spot kampanii oraz więcej informacji można znaleźć na stronie: http://zacznijmyslec.com/.
OPRAC. (ANKA)
Comments are closed