Dotacje z urzędu pracy na podjęcie działalności gospodarczej
- Strona Główna
- /
- Aktualności
- /
- Dotacje z urzędu pracy...
Każdy początkujący przedsiębiorca planujący założenie własnej działalności gospodarczej może starać się o dotacje z urzędu pracy, które stanowią formę walki z bezrobociem. Ogromnym plusem takiej dotacji jest fakt, iż jest ona bezzwrotna. Ponadto przyszły przedsiębiorca już po pozytywnej decyzji otrzymuje dotację raczej szybko. Jest ona wypłacana z góry, bez konieczności ponoszenia uprzednich wydatków z własnej kieszeni.
Jednak przed zgłoszeniem się po dofinansowanie do urzędu pracy należy spełnić kilka warunków – właśnie o nich piszemy w dalszej części artykułu.
Warunki otrzymania dotacji:
– posiadanie statusu osoby bezrobotnej, co uzyskuje się po zarejestrowaniu w Powiatowym Urzędzie Pracy jako osoba o takim statusie, bądź statusu absolwenta Centrum Integracji Społecznej lub absolwenta Klubu Integracji Społecznej, o których jest mowa w przepisach o zatrudnieniu socjalnym
– bezrobotny starający się o dotację z urzędu pracy nie może być studentem studiów dziennych; może natomiast studiować zaocznie
– osoba, która stara się o dofinansowanie, nie może posiadać na swoim koncie innej działalności gospodarczej w okresie 12 miesięcy przed złożeniem wniosku (niektóre urzędy wyznaczają dłuższy okres)
– dotacje z urzędu pracy nie są przyznawane także osobom, które w okresie 12 miesięcy przed złożeniem wniosku bez uzasadnienia odmówiły przyjęcia propozycji zatrudnienia, przygotowania zawodowego lub stażu
– osoba starająca się o dofinansowanie z urzędu pracy w okresie 2 lat, liczonych od dnia złożenia wniosku, nie może mieć na swoim koncie przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu
– bezrobotny składający wniosek o dotację z PUP-u nie otrzymał już wcześniej bezzwrotnych środków publicznych na podjęcie działalności ani nie złożył w tym samym czasie wniosku o dotacje w innym urzędzie.
Czas od rejestracji jako osoby bezrobotnej, po którym można złożyć wniosek o dotację z urzędu pracy, jest zależny od regulacji poszczególnych urzędów – może to być np. podczas pierwszej wizyty po rejestracji, miesiąc po niej, trzy miesiące itp. Czas ten zależy od konkretnego urzędu.
(mgr Katarzyna Majnert – certyfikowany ekspert usług księgowych)
Comments are closed